Seçimin asıl sürprizi

Evet, seçimin asıl sürprizi CHP’nin, Ecevit’in aldığı yüzde 41 oydan 47 yıl sonra birinci parti haline gelmesi, 22 yıl sonra da AK Parti’nin birinciliğini ele geçirmesidir. Bunun CHP’ye bile sürpriz olduğu kesin.

Evet, İstanbul sonuçları merak ediliyordu, herkes, seçimin en kritik alanının İstanbul olduğunda hem fikirdi, iktidar cenahı, daha doğrusu Erdoğan, Türkiye’yi dolaşırken (53 ile gitmiş kendi ifadesine göre) aklında İstanbul vardı ve Anadolu seçmeninden İstanbul için telefon etmelerini istiyordu.

İstanbul olmadı, daha doğrusu İmamoğlu İstanbul’u hem de en son 800 bin küsur olan oy farkını Murat Kurum’a, hatta Cumhurbaşkanı ve Ak Parti Genel Başkanı Erdoğan’a, hatta seferber edilen, içlerinde Dışişleri, İçişleri, Adalet bakanlarının bile yer aldığı 17 Bakan’a karşı 1 milyona çıkararak elde tuttu, Ankara banko idi, nerede ise Mansur Yavaş Ak Parti adayı Turgut Altınok’u ikiye katlayarak kazandı, İzmir’i, zorlansa da alacağı zaten belliydi, ama evet CHP’nin Türkiye birinciliğini Ak Parti’den alacağı, hele Özgür Özel gibi, CHP’de yönetimi yeni üstlenmiş birisinin önderliğinde alacağı, CHP dünyasının bile ümit ettiği bir şey değildi.

Rakam net: CHP yüzde 37.68, Ak Parti yüzde 35.54… Rakamlar, itirazlarla üç aşağı beş yukarı oynayabilir, ama belli ki, milyonlarca oy içinde şu ana görüntü değişmeyecek.

CHP sahil kentlerinden Anadolu içlerine, Karadeniz’e doğru uzandı. Siyaseti ve Türkiye sosyolojisini takip edenler bunun anlamını bilir; bu, modernleşmeyi temsil eden sahil kentlerinden muhafazakârlığı – milliyetçiliği temsil eden Anadolu içlerine ya da İç Anadolu ve Karadeniz’e uzanması, bir başka ifadeyle “CHP’ye gidebilen el” sayısının artması demektir. Bu sonuç, CHP’de Kılıçdaroğlu’nun geliştirdiği “Helâlleşme” çizgisinin “Oralar”a doğru yönelişinin sonucu mu, yoksa “Oralar”ın CHP’ye yönelişinin mi, bu, hem CHP’nin hem “Oralar”ın değerlendirmesi gereken bir husustur.

CHP’nin ulaştığı bu oy oranı, ona illerin yerel yönetimini vermesi anlamına da geliyordu. Haber sitelerinin “CHP Yerelde iktidar” başlığı atması anlamsız değil.

Özgür Özel de, İmamoğlu ve Yavaş gibi diğer sembol isimler de gece yaptıkları konuşmalarda zaferin taşkınlığa yol açmaması için uyarı üstüne uyarıda bulundular. Özgür Özel’in neticeyi, yüzde 25’ten yukarı çıkamayan CHP için, “Cam tavanı tuzla buz etmek” diye niteledikten sonra “CHP için başlangıç” olarak sunması, “Veren millet alır da…” gibi bir yaklaşımı saklı tuttuğunun ve “Büyüme yolu”na çalışacağının da işareti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Partili” hüviyetini abartarak sürdürdüğü seçim kampanyasından ve ortaya çıkan rakamlar yüz güldürmemesine rağmen balkona çıkmaktan imtina etmeyerek sonucu “irtifa kaybı” olarak niteledi. Erdoğan’ın pek alışık olmadığı bir balkon konuşması idi bu. Yenilgiyi yumuşak ifadelerle kabullendi. Kimileri birkaç gün konuşmaz beklentisindeydi. Ama o beklenti kendisi açısından çok daha sarsıcı olurdu. Çünkü halen yönetimin başındaydı, kaybedilen bir yerel seçimdi, ülkeyi yönetecekti, önünde 4 yıl vardı, ekonomi müthiş kırılgandı, morali bozulmuş bir Erdoğan görüntüsü taşınmazdı. O yüzden balkona çıktı, konuştu… Karşısında Saraçhane’de İmamoğlu’nu dinleyen coşkulu kitle yoktu. Kendisinin ümide ilişkin sözleri de zorlama bir heyecan içeriyordu.

Metal yorgunluğu” Erdoğan’ın, geçtiğimiz dönemde kendisinin görevden aldığı belediye başkanları için seslendirdiği tanımlamalardı. Bu seçim kaybı, kimin metal yorgunluğunun izlerini taşır, her halde iktidar cenahı bunun değerlendirmesini yapacaktır.

Seçimlerde Yeniden Refah’ın “yıldız parlaması”ndan bahsetmemek haksızlık olur. Urfa ve Yozgat gibi iki ili aldılar. Toplam 53 belediye kazandılar… Oyları 14-28 Mayıs’ın iki katına (yüzde 6 küsur) çıktı. Tabii ki başarıdır bu. Soruluyor: Bu başarı nasıl elde edildi, bu oylar nereden geldi, bu tırmanış daha da gelişir mi? Alınan oyların bir kısmının “Erbakan hatırası” ile bağlantılı olduğu belli. Orada Saadet’le temsil edilen bir itiraz hep oldu, Fatih Erbakan “o alan bana babamdan kaldı” gibisinden bir hamle ile orada zemin tuttu, süreç içinde de, Ak Parti’nin “Milli Görüş zemini”nden aldıklarını almaya oynadı. Muhafazakâr kitlenin ve kötü ekonominin mağdurlarının beklentilerini, muhalefet dilinin rahatlığı ile Ak Parti’den daha güçlü seslendirebildi ve bir çekim merkezi oldu. Daha yükselebilir mi? Ak Parti’deki erime potansiyeline paralel bir büyüme potansiyeli bulunduğu açık. Kitleler de duygu zemininde yol aldıkça o sese ilgi yoğunlaşması olabilir.

Seçimin en problemli yanı için de bir şey söylemek gerekirse, “Taşıma oylar” olduğunu ifade etmek lazım. 200 oy farkıyla seçimin kazanıldığı, kazanılacağının ölçülebildiği bir ile siz “Güvenlik görevlisi” gerekçesiyle 1000 (bin) kişi gönderiyorsanız, “Kayyım düzeni”ne yeni bir çehre kazandırıyorsunuz demektir. Bu kayyım düzeninden kurtulamıyor ve “Söz konusu vatansa gerisi teferruattır” mantığı ile her şeyi meşrulaştırıyorsanız, özürlü bir demokrasiye razı oluyorsunuz demektir. Bu seçimde bu yapıldı. Buna rağmen en son adı DEM olan siyasi hareket Doğu – Güneydoğu illerindeki sandıklarda kendi renkleriyle arzı endam edebildi.

O işin çözümü için başka akıllar bulmak lâzım. Orada da mı bir yorgunluk var Ak Parti’de nedir? Yoksa MHP yorgunluğu mu bu?

Cumhur İttifakı bu seçimden sonra daha sancılı hale gelecek, İyi Parti ve Meral Akşener yüzde 3.7 oy oranı ile ciddi sarsıntı yaşayacak, bunlar da seçimin başka sonuçlarından diyelim ve bugün bu kadarı yeterli olsun…

YORUMLAR (200)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
200 Yorum
  • Asaf Şemsi Tokluoğlu / 02 Nisan 2024 14:07

    CHP kazanmadı AKPARTİ kaybetti. 1989-1994 SHP'nin eline yüzüne bulaştırdığı belediyecilik tecrübesinin yeniden gelmesi mukadder gibi duruyor. İmamoğlu'nun 5 yıldır yaptıkları bunun aynası. Sandığa neredeyse 10 milyon Akpartili gitmedi. Ayrıca CHP'nin halka yaklaşmasında Akparti'nin 22 yıllık iktidarının payı fevkalade büyük. Sayın Taşgetiren bunu yıllar önce yazmıştı.

    Yanıtla (5) (24)
  • Osman / 02 Nisan 2024 15:07

    AKP kötü kaybetti, Tayyip Bey'den sonra zaten akp diye bir şey kalmayacak

    Yanıtla (10) (4)
  • tuzcu / 03 Nisan 2024 00:20

    Tayyip beyin şahsına münhasır % 15-20 aralığı oyu var,bitmez,acele etmeyin 4 yılda daha çoook şey olur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Osman / 02 Nisan 2024 15:09

    On milyon az demişsin,yüz milyon akp li gitmemiş.Herkes aklını başına toplayacak,Kandil'e gidiyor bu paralar yalanı insanı rezil eder

    Yanıtla (9) (4)
  • Abidin / 02 Nisan 2024 15:15

    1. AKP kaybetti orası kesin.
    2. CHP kazandı ama ortada zafer yok.
    3. İBB’nin performansını vasat görsem de, eskisinden pek farkı yok. Millet biliyor İmamoğluna ne zorluklar çıkarttığını.
    4. Belediyelerde başarı gelirse, birbirlerine düşmezlerse işte o zaman iktidar değişir ve bu zalimlik, utanmazlık, kibir kaleleri yıkılır.

    Yanıtla (12) (4)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 15:59

    Ben yorumunuzu çok sevdim, evet CHP kazanmadı akp kaybetti demişsiniz oysa 22 yıldır da akp hiç kazanamıyordu hep CHP kaybediyordu.. Nurettin Sözenin nesini beğenmediniz, akp nin öve öve bitiremediği ülkeyi metroyla tanıştıran kişidir, çöpçülere tarihi zam verdi onlar nankörlük yaptılar, İSKİ hırsızıni kulağından tutup mahkemeye verdi. derdiniz hırsızı konsolos yapmaması mı?

    Yanıtla (12) (3)
  • Sadi / 02 Nisan 2024 22:29

    Bir iktidar müslümanlığı kaybetti milliyetciler ulusalcılar kaybetti bu iki-üç grup ta bağnaz ve yobazdir. Kendilerini dinin ve devletin tek sahibi zannettikleri gibi gucu ele geçirdiklerinde ilk iş kendilerine doğru söyleyen ve yanliş yaptıklarını yüzlerine soyleyenleri terörist hain ilan ediveriyorlar. Ve doğru konuşanları yargı yoluyla silivriye tıkıveriyorlar.

    Yanıtla (1) (1)
  • tuzcu / 02 Nisan 2024 23:58

    Yani diyorsunuz ki chp grubundakiler bağnaz değil!!!

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadi / 02 Nisan 2024 22:16

    Pkk sefil nalet şeref yoksunu ve derinlerin ve dünya derinlerinin maşası bir terör örgütüdür. Ancak dem ne olursa olsun kanunlar ve hukuk önünde bir yasal partidir. Lakin istesek de istemesekde soylenidiginde şiddet olmayan ve şiddete teşvik etmeyen her şey ifade hurriyetidir. Bu çağdaş deemokrasidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2024 11:02

    Bu aslında KK nun, gecikmiş bir başarısıdır. Evet 2023 sonuçları ile kaybetti, ama CHP nin başarısındaki en önemli isimleri de 2019 da o bulmuş ve o seçimde de büyük başarı sağlayarak 2023 e kadar da muhalefetin diri kalmasını sağlamıştı. Ancak önemli olan şu ki ilk aday olduğunda “bu da kim” dediğimiz İmamoğlu ve Yavaş iktidarı, arkasındaki Devleti, bakanları, Cemaatleri, son seçimde açıkça karşısına çıkan diğer muhalefet partilerini de toptan sandığa gömmüştür ve bu küçümsenemez.

    Yanıtla (9) (6)
  • Turgay / 02 Nisan 2024 12:09

    Aynı fikirdeyim. Hele ille de başkan ben olacağım diye tutturmayıp ya M.Yavaş'ı ya da E.İmamoğlu'nu cb adayı gösterseydi tarihe Erdoğan'ı yenen adam olarak geçecekti ama hırsına yenik düşünce maalesef tarihe hep yenilen adam olarak geçecek.

    Yanıtla (6) (2)
  • Turgay'a / 02 Nisan 2024 13:22

    Sayın Kılıçdaroğlu hırsına mı yenilerek Cumhurbaşkanı adayı oldu yoksa kendi ifadesiyle BEN İSTEMESEM de aday olmak zorundayım sözünü Kılıçdaroğlu'na itiraf ettirenlerin dayatması ile mi? O dayatmacılar 14 Mayıs 28 Mayıs 2023 sonucunun öyle; 31 Mart 2024 sonucunun da böyle olmasını mı istedi acaba?

    Yanıtla (3) (2)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 19:51

    Kesinlikle yanılıyorsunuz, eğer CHP meral aksener ve davutoglu ile ittifak yapsaydı bu seçimi kazanamazdi, çünkü meral hanım gizli akp destekçisi davutoglunuda halası batırdı :) kazanınca insanın neşesi yerine geliyor. Umarım " bizimkiler" de rant kavgasına dusmezler adam gibi çalışırlar, gerçi orda kokusu hemen çıkar orda biat yoktur adam çoktur.

    Yanıtla (4) (0)
  • byd / 02 Nisan 2024 22:14

    Rantın olduğu yerde sinekler olur, mesele o sinekleri kovabilmek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Remzi Hoca / 02 Nisan 2024 22:00

    Cehaleti, yoksulluğu,bölücülüğü yenemedik; devletin dininin"ADALET" olduğunu çoktan unuttuk:Dicle'yi, koyunu,kurdu; o güzel insan Mehmet Akif 'i,hesap gününü,kıyameti... Unutmayalım ki Rahman ve Rahim olan Allah adil-i mutlaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sabır / 02 Nisan 2024 21:12

    Bunlardan ders almayacaklar, muhalefetle, kürtlerle, Can Atalay’la, AYM ile uğraşmaya ve G.Doğuya kayyum atamaya devam edecekler.

    Yanıtla (4) (0)
  • Müstakim / 02 Nisan 2024 21:03

    Hiç birşeyi eskisi gibi olmayacak. Halk çok sabretmişti bunlara.

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okunur / 02 Nisan 2024 02:48

    Seçim bitti ama, bu sonuç AKP, HMP ve iyi parti için sancılı bir değişimin kapısını araladı. Hiçbir şeyin değişmediği bir yerde kaybeden Türkiye olur. CHP değişimini çok hızlı yaptı. Halk da onayladı,

    Yanıtla (35) (4)
  • karar okunur / 02 Nisan 2024 04:49

    Bir de şu var; Kimse başörtülülere şu olacak bu olacak hikayelerine dalmasın. Kemal Kılıçdaroğlu’nun başörtüsü serbestliğini yasal düzenleme ile teminat altına alma önerisinin AKP-MHP tarafıdan reddedildiğini unutmayın. Kılıçdaroğlu’nun başörtüsü yasağının kalkması için YÖK ile temas kurduğunu bile sonradan öğrendik. Bu degişimin temelleri çok önceden atılmıştı. Ortak problemlerin farkına varma zamanı. Hayatımızın gerçekliği ile ideal olan arasındaki tutarsızlık bitsin artık.

    Yanıtla (22) (8)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 05:25

    Karar okuru na... Chp değişim falan yapmadı, yapamadı,dolayısıyla olmayan değişime bağlı kazanımda sözkonusu değil. Şu an chp nin elde ettiği seçim oranı emanetci ve tepki oylarından oluşmuştur, ha görünürde bir zafer kazanmış oldumu, evet oldu, umarım kıymetini bilir, bilir mi derseniz, orası şimdilik meçhul.

    Yanıtla (10) (21)
  • karar okunur / 02 Nisan 2024 15:39

    yorgun / 05:25 şu kadarını söyleyeyim yeter. (Defalarca burada yazdık eleştirdik.) Önce sivri dilli medyadan uzaklaştı. Nefret abidesi kimilerini de bünyesinsen uzaklaştırdı. Kılıçdaroğlu tahriklere kapılıp cevap verir, cezalar alırdı. Özgür Özel, tüm saldırılara rağmen diplomatik nezaketi hep ön plana çıkardı. Teknik analizlerle milletin kafasını şişirmedi. Kim ne veriyorsa ben 5 fazla veriyorum demedi. Herkesin anlayacağı dilden olabilecek şeyleri söyledi.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okunur / 02 Nisan 2024 15:45

    Millet, iktidara ve muhalefete „patron benim“ dedi. Tüm dünya´ya „biz onurlu bir milletiz, kimsenin uysal koyunu değiliz“ mesajı da vermiş oldu. Biz bile kendi halkımızdan şüphe duymaya, duyarsızlığından dolayı endişelenmeye başlamıştık ki, meğer bir bidiği varmış. Kime neyi kazandırdığından ziyade, tehditlere aldırmadan, özgüvenle beraber seçmene saygı kazandırdı. Siyaset halk için, halk içinde ve halkla birlikte yapılır. Kandırmak, korkutmak Çözüm değildir.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okunur / 02 Nisan 2024 15:49

    Millet, iktidara ve muhalefete „patron benim“ dedi. Tüm dünya´ya „biz onurlu bir milletiz, kimsenin uysal koyunu değiliz“ mesajı da vermiş oldu. Biz bile kendi halkımızdan şüphe duymaya, duyarsızlığından dolayı endişelenmeye başlamıştık ki, meğer bir bidiği varmış. Kime neyi kazandırdığından ziyade, tehditlere aldırmadan, özgüvenle beraber seçmene saygı kazandırdı. Siyaset halk için, halk içinde ve halkla birlikte yapılır. Kandırmak, korkutmak Çözüm değildir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2024 17:34

    Bu sonuç Erdoğan için Allah'ın bir lutfu oldu.İşi sıkı tutacak eksiklerini,
    hatalarını telafi edip 2028'i alacak.Önemli
    olan da bu.Simdi normal bir sonuç alsaydı tedbirsizlik davranıp 2028'i kaybedebilirdi.
    2028'de şöyle bir arslan parçasını aday gösterince oyları siler süpürür Allah'ın
    izniyle.

    Yanıtla (2) (6)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 17:45

    Sn. Karar okuru doğru söylüyorsunuz, ak partinin/ iktidarın telafi şansı var, buna mukabil muhalefetin/chp ninde mevcut oy oranı nı koruyamama ihtimali var, yahut tersi.

    Yanıtla (3) (0)
  • M. Kamil Z / 02 Nisan 2024 21:27

    Senin reisinin hiç hatası olabilir mi? Hatası olmayan bir insan hangi hatayı düzeltecek? Madem düzelecekti neden bozdu? Madem o iktidarda olduğu sürece faiz artmazdi neden arttı. Hani nass vardı... Bu böyle uzar gider. Bozan düzeltemez.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2024 20:45

    Gelecek ve deva partileri de hazandı !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02 Nisan 2024 17:57

    Bir mhp li muhafazakar olarak milli eğitime sokulan tarikatvari işler millieğitimin içinin boşaltılması kör beyinler yetiştirilmesi ve din adına insanlarımıza hakaret edilmesi hatta dinbazın birinin acaip fetva yayınlaması şatafat lüks araçlar emekliye simit satsınlar demeler. diyanetin lüks araçları ve başkan kızının lük araçı neler neler.

    Yanıtla (7) (4)
  • MD. Edep.Edep.. / 02 Nisan 2024 20:21

    O zaman parti ismi belirttiğine göre zaten sen de bu işlerin ortağısın.. Hem şuyum de hem de eleştir ... Abesle iştigal buna denir..

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmed 61 / 02 Nisan 2024 16:32

    Ahmed hocam, gözünüz aydın İstanbul düştü!

    Yanıtla (7) (7)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 20:00

    İşte 22 yılda akapenin yarattığı vatandaş tiplemesi.. İstanbul düştü öyle mi, peki kim aldı?... Yoksa hala İsraile mal satanların mi kazanmasını isterdin. Bugün daha çok yoruma yorum yazdım niye kendin yorum yazmıyorsun diyebilirsiniz, oysa onu diyenlerde Ahmet hocanın yorumuna ( yazısına) yorum yazıyorlar :) kimsenin kendi fikri yok :)... Sen öyle san... Sahi hiç dikkat ettiniz mi bu a harfini biz okulda öğrendik mi? Ne küçük ne büyük A YA benziyor :) Al sana konu doya doya oku :)

    Yanıtla (1) (0)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 20:00

    Evet düştü ama düşmesi için uğraş verenler düşürmedi, düşmesine iktidar sebebiyet verdi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 19:44

    Millet akapeye kredi üstüne kredi verdi kredi borçları birikip ödeneyince akape iflas etti

    Yanıtla (1) (0)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 19:33

    Görmüşsünüzdür, internette söyle bir haber dolaşıyor, akape alkole bu kadar zam yapmayacakti, millet içmeyince uyandı diye :)

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 02 Nisan 2024 18:24

    Sürpriz diye bisey yok..Zaten belliydi çevremizde bi deneyelim fikrinde olanlar çoğunlukta idi...Gayet normal yıllardan beri Yönetimde idiler ..Biraz değişiklik iyidir..ama Kazanan sevinmesin,,,Kaybeden üzülmesin..Kimse de garanti koltuk yok....Eskisi gibi değil Millet,,,aninda alır koltuğu geri...Oturursun kaldırım taşına sonra...Gaztecide yanında..guzel ikili..!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Ankaralı bir okur / 02 Nisan 2024 12:44

    1994 - 2017 ye dek
    "Jelibonu ! " maden sanan yönetti, sabır ettik oy verdik,
    Neden görevden alındı?
    Mansur bey :
    "Gerçek belediyeciliğin ne olduğunu anlatmaya çalıştı Rakiplerine anlatamadı ama halk onlara sandıkta anlattı"

    Yanıtla (17) (0)
  • MisaFİR / 02 Nisan 2024 17:56

    Milli iradeye saygı nerede Halkın seçtiklerine.hesap vermeden ( dino) heykeliylen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2024 17:53

    "Deveyi yardan (uçurumdan) uçuran bir tutam ottur"

    RTE ve ortağı Bahçeli koltuk hırslarına yenik düşerek ülkeyi ekonomik yönden çökertmiş, TCMB kasasını boşaltmış ve ülkemizi para dilenir hale getirmişlerdir.

    Bu sonucu hakettiniz.Çünkú kibiriniz, tepeden bakmalariniz, aşağılamalarınız, vatandaşın derdine kulak tıkamalarınız size bu sonu hazırladı.Yediginiz şamar sonucunu açıklamalarınıza bakıyorum da pamuk gibi olmuşsunuz.Hepiniz demokrasiden ve milli iradeden bahsediyorsunuz.

    Yanıtla (8) (2)
  • Millet uyanıyor / 02 Nisan 2024 16:43

    22 yılda ülkenin içi boşaltıldı.. %1 oy bilie çok..

    Yanıtla (9) (2)
  • Halim... / 02 Nisan 2024 17:47

    Uyanmayan 1 kişi kalmışsa o kişi kim olamaz?

    Yanıtla (1) (1)
  • karar / 02 Nisan 2024 17:39

    CHP'nin bu değişimi kimilerinin işine gelmiyor. Camileri dolaşan adaylar, Kur’an-ı Kerim okuyan adaylar ve belediyeyi alan CHP'li başkanın şükür namazı kılması....seçmenlerine imsakiye, seccade dağıtmaları, zikirmatik dağıtmalarına rağmen hala CHP değişmedi mi diyorsunuz? Yoksa CHP hep bu değerlere karşı olsun ama oylar bize gelsin mantığı mı? Emeviler de vergi için insanların KAFİR olarak kalmasını tercih etmişti....

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet A / 02 Nisan 2024 10:45

    Maalesef halk yine bizi anlamadı ,Davutoğlu ve Babacan gibi iki muhteşem insanı adam yerine bile koymadılar.
    Bir selam ile Anadolu'yu ayağa kaldırırım diyen liderimizin sanırım selamı ulasmadı bunda bizim basın yayın elementlerimizin suçu var demi hocam.

    Yanıtla (7) (3)
  • Fena / 02 Nisan 2024 11:29

    Bu adamlar korkak, korkak adamdan lider olmaz. Suya sabuna dokunmadan iktidarı eleştiriyor güya. Ben bunlara hep stepne gözüyle baktım. Ne yani buhar edilen milyarlarca dolardan bu ikisinin haberi yok mu? Mümkün değil. Ya ortak oldular, yada başka açıkları var. Zarrap Abd mahkemelerine hediye aldılar diye bu ikisinin ismini de vermiş.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2024 14:13

    İsmi bilinen siyasilerin en temiz iki yüzüdür hem Babacan hem Davutoğlu . Sevmeyebilirsin desteklemeyebilirsin ama haklarına girme, vebali öte dünyada ağır olur.

    Yanıtla (5) (1)
  • Gercek / 02 Nisan 2024 16:54

    Suriye’yi unutma o gunahsiz çocukların AHINI bu dunyada ve öbür taraftada çekecekler AMIN

    Yanıtla (0) (0)
  • kararla kararlı / 02 Nisan 2024 08:26

    Hani AKP yi kuran 4 kişiden (yoksa 3 müydü?) 'Hepsi eşit ama hepsinden daha eşit Erdoğan'dır deniyordu. AKP deki herkes metalden galiba ki bu metal yorgunluğu sadece onlar için geçerli, parti lideri ise karbon fiberden falan olmalı ki kendisi için bu metal yorgunluğu ifadesi hiç geçerli olmuyor. Artık ortaya çıkan sonuç görülmeli, partiye 2017'den beri oy kaybettiren sebebin bizatihi lider olduğu kabul edilmeli.Ama bu mümkün değil.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ali sinan / 02 Nisan 2024 16:33

    Karbon fiber değil.,elastikiyeti çok yüksek bir malzeme, şey gibi, terazi lastik cimnastik,makama gelince gözü paradan başka bir şey görememe

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 02 Nisan 2024 16:28

    Atalar dininin inancı etkisinden kendini kurtaran geçmişin gizli sekülerlerinin gözü aydın (muhafazakar soslu). Sahtekarların vaadlarını bekliyorum. 85000000 parasını İstanbul benim sevdam diyenlerin sevdalıları kendine yeni sevda bulduğunu görür artık...

    Yanıtla (0) (0)
  • artvinli / 02 Nisan 2024 09:42

    reisi etrafı yanılttı ekibini değiştirmesi gerekiyor yerelseçimin tek kaybetme sebebi budur

    Yanıtla (2) (29)
  • artvinli'ye / 02 Nisan 2024 12:52

    "reisi etrafı yanılttı ..." Haşa yoksa reis ne yanılır ne de hata eder(!) Ahhhhhh O etrafı.....Ahhhhhh.... Hatasız, günahsız, yanılmayan, her şeyi mükemmel yapan adamı nasıl da yanılttılar....

    Yanıtla (34) (1)
  • Adnan / 02 Nisan 2024 13:02

    Reisin hatası yok mu hep mi cevresi yanıltıyor,nas diyerek ülkeyi batırdı.

    Yanıtla (31) (2)
  • Felix Shancez / 02 Nisan 2024 13:16

    Çevresinde birileri onu 14 Mayıs öncesi uyardı. Vaadleriniz çok fazla para gerektiriyor ama kasada yok o para. EYT başta olmak üzere bu kadar ucuz kredi ve para dağıtmasak mı acaba diye? Reis dinledi mi bu uyarıyı, dinlemedi tabi. Cumhurbaşkanı seçilmek "hırsı ile" ülkeyi ekonomik olarak batırdı, hiç aldırmadı. Yani çevresinde uyaranlar da oldu ama dinlemedi.

    Yanıtla (13) (0)
  • Tuna / 02 Nisan 2024 13:19

    Ülkenin de AKP'nin de batmasının tek sorumlusu bizzat tek adam Erdoğan'dır.En büyük sorun Erdoğan'ın kendisidir

    Yanıtla (28) (2)
  • Gerçek / 02 Nisan 2024 14:05

    Reis bitti yaş 70 bitirenleri ariyorsa aynaya baksin aile efradlarina baksin
    Rahmetli Erbakan Hocanin duasi kabul oldu gibi gorunuyor

    Yanıtla (15) (1)
  • Dünyada barış / 02 Nisan 2024 14:09

    ‘Aldatılan reis’ reis değildir.

    Yanıtla (17) (0)
  • editör notu / 02 Nisan 2024 14:30

    Sayın yorumcumuz Dünyada barış,
    Yorumlarınızı uygun bir kullanıcı adıyla göndermenizi tavsiye ederiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 15:42

    Dünyada barış rumuzunu kimin kullandığını bilmiyorum, fakat bu rumuzun neresi sizi rahatsız etti anlam veremedim, arkadaş, temel reis yazsaydı mutlu olur muydunuz? Millete zillet dediler rahatsız olmadınız, sürtük dediler rahatsız olmadınız.. Bu arada Ahmet hocayada bir çift söz, CHP ye herkesin eli gitti bir sizin eliniz gitmedi.. Umarım güzel günler gelir motorları maviliklere süreriz. Akape kaybetti çünkü bu seçimde petrol bulamadılar, Üsküdarıda geçemediler

    Yanıtla (7) (1)
  • Sedat F. / 02 Nisan 2024 14:48

    Adi gecen zat,kendi kendini yaniltti, az egitiminin verdigi kompleksi bir türlü yenemedi kendini "Bulunmaz Hint kumasi zannetti" etrafi kücümsedi..Bütün bunlar aldigi egitiminin yetersiz oldugunun kanitidir..

    Yanıtla (6) (0)
  • Osman / 02 Nisan 2024 14:57

    Çocuk mu reisiniz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Abidin / 02 Nisan 2024 15:04

    Senin reisinin bilmediği şey yok. Bizi suya götürür susuz getirir. Bu ülkedeki tüm adaletsizliklerin altında imzası var. Ne yaptıysa bile isteye yaptı. Amaca giden her yol mübah dedi, dindar mahalleyi (içi bomboşmuş) tarumar eyledi. Torpil haram değil, sadece “hoş bir şey değil” oldu. Minberde Rablerine secdede olması gereken teneke alimler de sultan sofrasına kendilerini meze ettiler. Artık uyan Artvinli!

    Yanıtla (5) (1)
  • Adamın biri / 02 Nisan 2024 15:44

    Reisi etrafı yanıltmadı, reis etrafı yanılttı

    Yanıtla (5) (0)
  • SİNAN / 02 Nisan 2024 15:59

    Kim ederse kendine, yine eder kendi kendine. İnsanın en büyük düşmanı başkası değildir. İnsanın en büyük düşmanı, nefsi, kibri, fazla güç tutkusu ve dinmek bilmeyen hırsıdır. Bu duygular, İnsanı hem halktan, hem çevresinden hem de akıl ve bilimden koparır. Bütün olan bu başka bir şey aramayın ve duygusal davranmayın.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adalet..liyakat ..güven / 02 Nisan 2024 15:57

    AKP kaybetti..22 yılın sonunda milleti getirdiği nokta..fakirlik..yoksulluk ..boş tencere..kendilerine gelince para akıyor..millete gelince açlık..et ekmek kuyruğu..ülke ekonomisi tepe taklak..borç çok para yok..döviz yok..üretim yok.. beton çok..güven yok

    Yanıtla (3) (0)
  • HAYRETTİN ULUSAL / 02 Nisan 2024 15:41

    Vatandaş, Erdogan'a pahalılık tan dolayı tepki gösterdi. Bunu anlayabiliyorum. Fakat mesajı anlış zamanda verdi. CHP' ye geçen bu belediyeler iyi çalışacak, bu illerdeki insanlar bundan böyle çok güzel hizmetler mi görecek? Asla ..CHP kadroları yapamaz, bunlar eskiden beri milletin sırtından geçinirler. Öyle kadroları da yoktur.Vatandaş cezayı genel seçimlerde vermeliydi. Yani olan, bu illerin insanına oldu.CHP her zaman davulu başkasının sırtına, tokmağı kendi eline alır.

    Yanıtla (2) (4)
  • ido / 02 Nisan 2024 15:35

    iki yıllık bir emekten sonra son dakikada masada kalkmanın bedeli bu,,,,,,

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 02 Nisan 2024 15:28

    bir kişi sürekli aldatıyorsa onu kayde almanın bir anlamı yok.

    halktan biri Resulullaha gelerek bir tavsiyede bulunmasını istemiş ,oda ne yaparsan ama yalan konuşma .

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 02 Nisan 2024 15:26

    Reisinizi etrafı yanıltmadı. Kendisi büyük yanılgı ve hata içinde. Ülke yönetecek bilgi ve kabiliyeti yok. İstismarda pek becerikli.

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 02 Nisan 2024 15:19

    kokan ayaksa çorabı değiştirmenin bir anlamı yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 02 Nisan 2024 15:17

    Demek ki neymiş???? 28 Mayıs öncesi 6'lı masayı deviren Akşener'in hamlesi reise; 28 Mayıs sonrası HER PARTİ KENDİ ADAYI İLE SEÇİME GİRSİN hamlesi İmamoğlu'na yaradı. Her iki seçimde de BELİRLEYİCİ İRADE Akşener'in iradesi oldu. Bu hamleleri görerek, bilerek mi yaptı zaman gösterecek????

    Yanıtla (1) (0)
  • dr. ahmet / 02 Nisan 2024 15:00

    s. soylu dönemi boyunca, bu gün, bunun, açıkça anlaşılabildiği gibi, ülkede devlet aygıtı ağır ölçülerde kirletildi ve yeni iç işleri, reklam tadındaki ''temizlik operasyonlarını'' açıkladığı ölçüde, toplum, kirlenmişliği fark etti. uyanışı başlatan işlerden biri de budur.

    Yanıtla (2) (0)
  • E. k / 02 Nisan 2024 13:32

    En yuksek metal yorgunlugu Sn Erdogan'in kendisinde. Siyasi ihtirasi bunu anlamasina engel. Bunu soyleyebilecek cesarettede partisinde kisi yok. Kral ciplak. Artik bunu gorsunler. Milli ve kutsal degerleri o kadar cok asindirdilar ki, artik sozlerinin kiymeti kalmadi. Hamaset, iftira kar etmedi. Gecmis olsun. Yazi icin tesekurler.

    Yanıtla (8) (0)
  • Gunun Hakikatleri - 3 / 02 Nisan 2024 14:57

    Hic biriniz birsey bilmiyorsunuz gibi! Ver bastaki Zat'in universiteli diplomali ve de hoca unvanli yalakasina kalemi, Reis'in nasil bu secimleri kazandigini anlatsin. 'Gecen secim de 7 duvele karsi, bu kez de bunlara ilaveten PKK, ABD, EU, Iran, Hindistan, Kuzey Kore'ye karsi elde ettigimiz sonuc, sadece 2-puancik az almis olmamiza ragmen bu ulkenin insanlarinin bize olan teveccuhunu gosteriyor. Bircok vatandasimiz dunya malina meylettiler, cok yazik, yine kazanan biziz.'

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okurunuz / 02 Nisan 2024 14:45

    Sayın Taşgetiren yazınızı zevkle okuyorum. Erdoğan, İstanbul’u kazanmak için 17 Bakan ve çok sayıda milletvekili ile birlikte Ankara’yı yani bürokrasiyi İstanbul’a seçim çalışmasına getirmesine rağmen İmamoğlu rakibini ezici bir oy çoğunluğu ile Erdoğan’ı yenerek büyük bir riski almış oldu çünkü 25 Nisan da İmamoğlu’nun mahkemesi var. Van da DEM parti belediye başkanı görevden alınmak üzere onun için Erdoğan milletin iradesine pek önem vermeyen kişiliğe sahiptir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Semih Yerden / 02 Nisan 2024 14:39

    CHP revahate kapilmasin ve de bunlar kendi oylari diye dusunmesin derim. Benim ailem de AKP nin piyasaya cikasinda herkes AKP'ye oy vermisti. Gecelek yillarda bir kac fireler vermeye basladi. 5 yildir sadece 1-2 kisi ya AKP'ye ya da hic oy vermedi. Son genel secimde bu bir rakama dustu. En az 3 kisi sag merkezci olduklarindan AKP'ye oy vermeye meyilli olsa da, bir kisi (ufak merkez sag partisine) ve diger her birey 2 duzine CHP'ye verdi. Bu grupdan sadece 25% lik kesim ya CHP'li ya da degil.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan Erzincan / 02 Nisan 2024 14:38

    80 sonrası CHP ( Sodep- shp)ye, sol hücüm başladı. CHP li olmayan bu kadrolar CHP de fantezi yarışına girdiler. Kimisi CHP yi ( cephe) sandı kimisi ceberut laik mekan olarak kullandı. Ecevit’in ortanın solu demokratik sol tezi kenara atıldı. Çocukluğumda mahallemizin hacıları caminin imamı CHP liydi. CHP normaline dönüyor gibi, becere bilirse. CHP devletçi ve din ile problemi olmayan tarikatlara pirim vermeyen kodlarına dönmeyi başarırsa iktidar alternatifi olur.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 02 Nisan 2024 14:12

    Bu iktidar basariya kolay yollardan ulasmanin tadini aldi bir kere, bundan vazgecmek istemez. Tasimali secmen sistemi, kayyumlar vs milletin iradesini cignemeye devam edecektir. Demokrasi ve hukuka donmek icin bu iktidari degistirmek gerekiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Asaf Şemsi Tokluoğlu / 02 Nisan 2024 14:12

    DEM Parti Yüzde 13'lerden İstanbul'da 2,12'ye düştü. Durum ortada

    Yanıtla (3) (2)
  • Asaf Şemsi Tokluoğlu / 02 Nisan 2024 14:09

    CHPli belediyelerin 2019-2023 arasında zayıf performansları 2023'te Erdoğan'ı tekrar iktidara taşıdı. Aynı durumun yaşanacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok.

    Yanıtla (1) (5)
  • Dünyada barış / 02 Nisan 2024 14:06

    Şu an chp de üç lider sayabiliyoruz, AKp de reisin yanında bir isim daha sayamıyoruz!

    Yanıtla (7) (0)
  • KARAR OKURU / 02 Nisan 2024 13:50

    Chp hizipler partisidir, kendi içinde koolisyon partisidir, kemalistler, ulusalcılar, libaraller, ortanın solu, sağı vs.

    Yanıtla (0) (7)
  • Sinirli / 02 Nisan 2024 13:42

    CHP Kılıçdaroğlu’ndan kurtulunca kendine geldi.

    Yanıtla (3) (4)
  • Misafir / 02 Nisan 2024 01:44

    Kibirin ve gururun sonu böyle olur. Olan memleketinize oldu maalesef . Oy yüzünden senelerce bazi muhafazar vatandasin haklarina girdiler. Allah affetsin

    Yanıtla (22) (3)
  • Misafir'e / 02 Nisan 2024 13:35

    "Olan memleketinize oldu maalesef" notunuzdaki...memleketi(n)iz... kelimesi.... Milliyetçi AKP-MHP koalisyon hükümetinin kırmızı çizgisine çok ters.... Lütfen ...memleketi(m)iz... diye düzeltiniz bu bir beka sorunudur... Allah'ı(n)ız, Peygamberi(n)iz deseniz.... sineye çekilebilir ama bu affedilemez bir hatadır....

    Yanıtla (1) (1)
  • cenk / 02 Nisan 2024 08:28

    Meral Abla Evine dön daha Fazla kaybetmeden bu işin sana göre olmadığını hepimiz gördük

    Cumhur başkanı yardımcısı olacak deyip direttiğin insanlara belediye başkanı olamaz diyen kişisin sen

    Yanıtla (10) (1)
  • okur / 02 Nisan 2024 13:12

    İYİ Parti'nin oyları; elleri CHP'ye oy vermeyecek olan, AK Parti'ye SONUNA KADAR KARŞI olan insanların oylarıydı...Meral abla AK Parti karşıtlığını bırakınca... İstemeden de olsa CHP'ye oy ver(e)meyecek bu eller... bir seferliğine ( reis karşıtlığı nedeniyle) CHP'ye oy verdi... CHP ...din, iman, müslüman düşmanlığına; içki, sefahet, İslam karşıtlığı GÜZELLEMELERİNE başlarsa.... 2028 yine CHP için HÜSRAN olur...Bu halk MÜSLÜMANLIĞI kimseye ezdirmez...

    Yanıtla (3) (6)
  • Ali Rıza / 02 Nisan 2024 13:05

    Nida Tüfekçi’nin Yozgat yöresinden derlediği bir türkü var şimdi söylenmesinin ( çığırılmasının) tam zamanı, sayın hocam; Dersini almışta ediyor ezber/ Sürmeli gözlerin, sürmeyi neyler, amaaaaaan amaaaaaaaan , uzat gitsin!!!

    Yanıtla (7) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 02 Nisan 2024 09:44

    Bir senteze evrilemeden yolsuzluk, usülsüzlük batağında kayboldular. Ahlaksız bir din anlayışının öne çıkmasına yol açtılar. Ekonomide, devlet idaresinde, dış ilişkilerde, kültürel ve sosyal hayatta başarılı olamadılar. Bu başarısızlıklardan bir geçmişleri oldu. Artık geçmişleri ile eleştirilebilir hale geldiler. Halk artık bu durumu görmeye başladı ve görmesi nispetinde de sandığa yansıttı. Kamu kurumları ve devletten finanslı propaganda amaçlı medya kullanılmasaydı bu oran çok daha fazla olurd

    Yanıtla (9) (0)
  • okur / 02 Nisan 2024 12:58

    Ahlaksız din anlayışı: "Torpille elde edilen kazanç helaldir" .... Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi torpille işe girenin kazancının helal olduğunu savundu. "İşe nasıl girdiği ile elde ettiği kazancını farklı tutmamız lazım. Yani elde edilen kazanç helaldir" dedi.

    Yanıtla (8) (0)
  • vatandaş / 02 Nisan 2024 11:36

    Öncelikle akp.yi kutluyorum.Yirmi yıllık iktidarı sonunda ülkenin durumuna bakacak olursak "sıfır" çekmesi gerekirdi! Yine de ikinci parti olabildi! Bunu da seçmenin bağlılığına yoruyorum.Tüm partiler ülkemize ait.Tüm adaylar milletimizin içinden çıkanlar olduğuna göre kaybeden yok kazanan ise demokrasidir...

    Yanıtla (8) (3)
  • vatandaş'a / 02 Nisan 2024 12:43

    'Yine de ikinci parti olabildi! Bunu da seçmenin bağlılığına yoruyorum.' bağlılık değil de... AKP'nin yine ezici çoğunlukla tekrar bu seçimi de alacağı korkusu bence...

    Yanıtla (1) (3)
  • esedullah / 02 Nisan 2024 01:14

    En küçük hata bulduklarında,refahın Urfa adayına kayyum atayacaklar...16 Temmuza kalmaz.

    Yanıtla (26) (4)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 02 Nisan 2024 08:25

    GÜNAYDIN iktidar geçen şehremini seçimindedebekaa sorunu nu işlemiş ve İSTANBULU kaybetmişti bu seferde söylenecek bir şeyleri kalmadığından 2019 daki bir alışveriş parasını ortaya atarak ana muhalefete her kanalda gazetede mitingde genişleterek iftirayı ana muhalefet partini ve bilhassa ŞEHREMİNİ İMAMOĞLUNUkaralamak için kullanmış 17 bakanla en büyük rantiye iistanbula yüklenmişsede bu sefer ülkede kaybetmiştir EFENDİM

    Yanıtla (5) (1)
  • Ragıp Şentürk / 02 Nisan 2024 11:35

    AK Partiye tekrar geçerse şaşma!

    Yanıtla (1) (2)
  • Abdullah / 02 Nisan 2024 11:56

    lütfen "kayyım" diyelim.

    Yanıtla (4) (0)
  • App Paşa / 02 Nisan 2024 12:40

    Olur, “kayyum” deriz. Başka birşey daha var mı söylememizi istediğiniz sayın Paşa hazretleri?

    Yanıtla (1) (1)
  • The end / 02 Nisan 2024 10:57

    Kırmızı kart. Bazıları akp ye halk sarı kart gösterdi diyor. Hayır. Bence, direk kırmızı kart gösterdi.

    Yanıtla (7) (1)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 12:33

    Geçen vatandaş fazla tepki vermedi genel seçim olduğu için ama bu sefer yerelde açık açık SARI KART gösterdi, 2028 de kırmızı olur mu, olmaz mı , tam bilemeyiz ama bu iktidar ve chp nin söz,tutum, davranışına bağlı.

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 02 Nisan 2024 10:59

    Seçimin asıl sürprizi,
    Din iman ezan bayrak beka konularıyla milliyetçiliği ve muhafazakarlığı tapulu malı gibi görenlere ve
    Milleti bu yönde kutuplaştırıp "nasıl olsa bizden başkasına oy veremezler" özgüveni içinde olanlara,
    Hayır günü gelince CHP ye de oy verebilirim diyen ve bunu ispat eden seçmendir...
    CHP bu krediyi doğru kullanırsa eğer, 2028 herkese umut olur..

    Yanıtla (8) (2)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 12:22

    "CHP bu krediyi doğru kullanırsa eğer, 2028 herkese umut olur.." Hiç olmaz, olamaz değil,ölmezsek sonucu hep beraber göreceğiz. Malum tepkisel ve emanet oylara karşı çok hassas olmak gerek.

    Yanıtla (4) (0)
  • hidayet / 02 Nisan 2024 11:38

    seçim sonuçlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri gazze oldu.gazzede piskopat siyonist organizasyon dünya tarihinin en büyük katliamını gerçekleştiriyor.bu konuda yeniden refah partisinin söylemleri ,hükümeti eleştirileri sonucu etkilemiştir.

    Yanıtla (2) (2)
  • HİDAYET / 02 Nisan 2024 12:20

    Hükümete bir ders lazımdı,millet verdi,millete bir ders lazım ,onu da chp verecek!

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2024 12:16

    Van’ da seçilmiş başkanın haklarını geri almışlar. Kusura bakmayın ama siyasal islam gerçekten yoldan çıktı. O yüzden de dünyanın her yerinde yaşayan müslümanlar eziyet çekiyor. Bazen İsrail gibi düşmandan ama çoğunlukla da bir birlerinden! Hakettiklerini yaşatıyor mevlam.

    Yanıtla (3) (1)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 12:10

    "CHP’nin Türkiye birinciliğini Ak Parti’den alacağı, hele Özgür Özel gibi, CHP’de yönetimi yeni üstlenmiş birisinin önderliğinde alacağı, CHP dünyasının bile ümit ettiği bir şey değildi" EVET DEĞİLDİ ama bu başarı gibi görünen durum; ö. Özel ve chp yönetiminin başarısı değil, tamamen ak partinin/c. ittifakının başarısızlığı/başka bir ifadeyle hatalarına karşılık, emenetci ve doğrudan tepki oylarından ibaret.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hasan / 02 Nisan 2024 12:07

    Siyasi görüşlerim,yaşam tarzım karar gazetesi yazarları ile oldukça farklı,fakat ülkemizde olan bitenleri namusluca görüp gündeme getirmeleri

    bu farkın önemli olmadığını gösteriyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Adem B. / 02 Nisan 2024 11:57

    YRP birkaç yer hariç, Akp medyası ve mahalle baskısı ile potansiyelini gösteremedi. Gerçek yeri %10-15 bandı. AKP'deki dindar kesim yolunu ayırdı. AKP'nin tek sadık kitlesi istifadeciler. Bu kitle az değil %20 lerin üzerinde. Ama belediyeler gittiği için onları nasıl memnun edecekler.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2024 11:49

    CHP ' ye kazandıran dalga geçilen, bunlardan birşey olmaz denilen Z kuşağının keskin ve çok yönlü düşünebilen zekasıyla verdiği karar ve hep sırtlarında kambur olarak gördükleri aşağıladıkları (erken emekliliği kendileri çıkardıkları halde muhalefet çıkarmış gibi propaganda yapan iktidar yandaşları) Emeklilerin tecrübesi olmuştur. Aslında CHP için en iyi propagandayı AKP yaptı.
    Cenab- ı Allah da mübarek ayda bu kadar yalana başvurana böyle ceza veririm dedi.

    Yanıtla (8) (0)
  • Vatandaş / 02 Nisan 2024 07:34

    Taşgetiren şükür namazı kıldınmı?

    Yanıtla (9) (8)
  • Felix Shancez / 02 Nisan 2024 11:49

    Ben kıldım. Çok şükür!

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2024 11:43

    Firavun bugünleri görse, seçim nedir kardeşim, böyle acayip şeyleri nereden çıkarıyorsunuz, her seçimde yüreğim titrerse ben ülkeyi nasıl yönetirim derdi.

    Yanıtla (2) (0)
  • yol gösterici / 02 Nisan 2024 11:25

    ekonomiye bir tepki verildi hepsi bu, iğne deliğinden hindistanı seyretmeye kalkmayın, komik oluyorsunuz

    Yanıtla (3) (3)
  • Hırs / 02 Nisan 2024 11:23

    :: - AKP spor CHP spor maçında, AKP spor habire gol atıyormuş. Maç sonunda görmüşler ki o golleri kendi kalelerine atıyorlarmış da farkında değillermiş. Kötü oynayan takıma yenilen takıma ne denir.???

    Yanıtla (1) (2)
  • karar okuru / 02 Nisan 2024 11:23

    Bir sürprizde 'oy vermezseniz hizmet alamazsınız' ifadesine muhatap olan Hatay halkının boyun eğmesi oldu. tam tersini bekliyordum. canları sağ olsun .

    Yanıtla (2) (1)
  • İbo / 02 Nisan 2024 11:05

    İstanbul seçimlerinden memnun değilim. Fark en az 4 Milyon olmalıydı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 02 Nisan 2024 06:15

    Vatandaşın çoğunluğu sn. Erdoğan ın iç dünyasını görüp irkildi. Bunu göstermemenin bir yolu kaldı. Ayasofya da cuma namazına imamlık yapmak. TV lerde n naklen yayınlanmasını sağlamak. Bu da işe yaramazsa yapacak birşey yok demektir!

    Yanıtla (15) (4)
  • Namlıoğlu / 02 Nisan 2024 11:02

    Muhterem namazı zaten göstererek bizleri aldattılar geçtik onları üsküdarda bakan verdiginiz oy pusula sırları huzuru mahşerde sizin geçici vizeniz olacak dedi daha ne desinler dinini daha nasıl sattıp Allahla aldatsınlar heleki kıçına bez bağlayıp tekrar genel başkanı olan yürüyemeyen sinsi ülkücülerin kanı’nı ve mücadelesini satan Zavallı Vatan millet Adapazarı deyip gerisi teferruat hikayeleriyle ona uyan geçmişini bilmeyen zavallılar kuldandı

    Yanıtla (7) (2)
  • Tsli / 02 Nisan 2024 11:00

    Akp yonetemiyor bu belli oldu.ulke adına karar almamalı. Kabine toplantısı yapmamalı.hatamizi düzelteceğiz, nerede hata yaptık degerlendirecegiz. boş laflar.her yerde her şeyde hata yaptınız.

    Yanıtla (5) (1)
  • Namlıoğlu / 02 Nisan 2024 10:56

    devletin şahsi menfaatleri için Beytül mali talan eden bir partili CB geçmişte birbirlerini öldürmüş 1923’ten sonra düşmanlıklarla büyütülmüş bir nesile muaviye İktidara karşı bu nesiller oy vermiştir CHP’yi değiştiğiadaletsizlik zülüm her şeyi yıkar öteki dünyayı da Allah’a bırakıyoruz yürüyemeyen Kıçında bezle tekrar genel başkan olan bir zavallı kanlarımızı ve mücadelemiz İlkbali uğuruna Sıfır riskle azad olmaz köle beni bırakırsan ne olur deyip ülkücülerin mazisine ihanet eden zavallı

    Yanıtla (1) (0)
  • Cemil / 02 Nisan 2024 10:34

    Her farklı sese, size yanlışınızı söyleyene, terörist, vatan haini derseniz, adaletten şaşarsanız insanlar da size mecbur olmadıklarını bir gün ifade ederler... Sen tayfanla saraylarda sefa sürerken, millet 1-2 lira daha ucuz ekmek kuyruğunda bekliyorsa olacağı bu. Artık fabrika ayarlarına dönse de çöküşten kurtulamaz, güvenini kaybetti...

    Yanıtla (4) (0)
  • Kahramanmaraşlı / 02 Nisan 2024 10:13

    Ak Parti sadece seçim kaybetmedi, Müslümanların başını öne eğdi, belediyeyi kazanma adına kutsal olan her şeyi istismar ettiler bin yıllık İslam yurdunda insanların Müslümanlardan nefret etmesine sebep oldular, velhasıl artık Müslümandan yönetici olmaz, gibi bir algı oluşmaya başladı, asil kaybeden İslamiyet oldu maalesef

    Yanıtla (8) (0)
  • Takipci / 02 Nisan 2024 10:03

    "Sadaka Sistemi ve Din Istismari" ile buraya kadar, artik Takke dustu Kel gorundu...

    Yanıtla (8) (1)
  • yorumcu / 02 Nisan 2024 10:03

    Seçimin asıl sürprizini yapan Mansur Yavaş'tır. Ankara'da tarihi bir zafer elde etti. Demek ki vatandaşını kucaklayanı vatandaş da kucaklıyor. 2019 seçimlerinden önce CB, onu küçümseyerek sen kim Ankara'yı yönetmek kim demişti. Atalarımızın dediği gibi "büyük lokma ye büyük laf etme." ...

    Yanıtla (8) (0)
  • Fena / 02 Nisan 2024 10:01

    Bu Chp den bu millete bir fayda gelmez. Millet kerhen oy verdi. Hem merkezi hükümetin müfettişi polisi enselerinde olacağı içinde yolsuzluğa kolay kolay bulaşamazlar. Benim de duam " Allahım 4 sene daha ,bu talan yağma yolsuzluk ,ısraf rejimi bu ülkeden defolup gidene kadar Chp lileri devlet malına el uzatmaktan koru

    Yanıtla (0) (6)
  • artvinli / 02 Nisan 2024 09:47

    koskoca partiyi yerel yöneticiler dava ve hizmet alanından menfaat alanına kaydırırlarsa olacağı buydu 2011 ve öncesinde ortalığı silip süpürmüştü

    Yanıtla (1) (1)
  • karar / 02 Nisan 2024 04:22

    Hocam, '200 oy farkıyla seçimin kazanıldığı, kazanılacağının ölçülebildiği bir ile ( Şehir) siz “Güvenlik görevlisi” gerekçesiyle 1000 (bin) kişi gönderiyorsanız..' bölümünü tam anlayamadım... Bu giden bin güvenlik görevlisi gittiği o Şehirde oy mu kullanmış?

    Yanıtla (1) (0)
  • Bilo Ağa / 02 Nisan 2024 09:43

    Seçim güvenliği ile ilgili olarak görevlendirilen kolluk kuvvetleri görevli oldukları sandık bölgelerinde oy kullanır. Örneğin, 35 bin seçmeni olan Şırnak merkez ilçeye diğer il ve ilçelerden 2 bin kolluk kuvveti gönderirseniz seçmen sayısı 37 bine çıkar ve seçim sonuçlarını bu suretle değiştirebilirsiniz. Çünkü küçük yerleşim yerlerinde oy farkı bazen tek basamaklı bir sayı bile olabiliyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hasan / 02 Nisan 2024 04:55

    Ak Parti’de en büyük metal yorgunlugu kimse kusura bakmasın ama Recep Tayyip Erdoğan’dır. 30 yıldır bu ülkeyi yöneten kişi tüm yol arkadaşlarını diskalifiye ederken, partisini ve davasını teslim edecek bir kişi olmaz mı partisinde. Hayret ediyorum.

    Yanıtla (14) (1)
  • Doğan Alioğlu / 02 Nisan 2024 09:41

    Hasan! Bilmez misin! Bu zihniyet saltanatçıdır. Erdoğan oğlu Erdoğan, Erbakan oğlu Erbakan. Ve dahası......Yerine bırakacağı adayda niye sıkıntı olsun? ?!!!

    Yanıtla (3) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 02 Nisan 2024 09:37

    Mevcut iktidar cumhuriyeti farklı açılardan eleştirenlerin oluşturduğu bir koalisyondu. Cumhuriyet dini kurumları tasfiye edip geçmişle olan manevi bağı kopardı, Türklükle yetirince irtibat kuramadı, bize ayrımcılık yaptı yok saydı vb eleştiriler etrafında birleşenler bu koalisyonu oluşturdular. Bunlar sürekli geçmişi eleştirerek hamaset dili ile cumhuriyetin kurumlarını sorunların kaynağı vesayet makamları olarak gösterdiler. Bunda da ilk etapta başarılı oldular. Ancak başarılı uygulaması olan

    Yanıtla (0) (0)
  • Okursa / 02 Nisan 2024 09:26

    Vatandaşa sinek gibi muamele eden çakarlı arabalar bir beni mi irrite ediyor? Bu sonuca katkısı var mıydı?

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 02 Nisan 2024 09:17

    Ak Parti'nin hiç bişey yapmadığını söylemek haksızlık olur, İlk on sene bir çok konuda çok şey yaptı..
    Lakin girilen her seçimi kazanma özgüveni ile yapılan yanlışlar,
    son beş sene içinde kazandığı kazandırdığı maddi manevi kimde ne varsa hepsini silip attırdı..
    Varoluşçu bilge Jean Paul Sartre’ın sözü,
    “Hayatı insan için yaşanılır kılan da,
    İşkenceye dönüştüren de, kişinin kendi yaptığı seçimlerdir.”

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2024 08:55

    Seçimin kaybedeni, Erdoğan ve zehirli dili.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru - ... / 02 Nisan 2024 08:52

    devlet bahçelinin kendine bir hayrı yok, memlekete ne faydası olabilir ki. bütün krizlerin, başarısızlıkların, ekonomik krizlerin arkasında hep o var. nasıl ekonomi doçenti olduysa...

    Yanıtla (4) (0)
  • Engin bora / 02 Nisan 2024 08:51

    İktidar yanlısı ve devlet ait tv ler muhalefete ambargo koyunca, herkes muhalif kanalları seyredip konuşulanları etkisi ile CHP ye yöneldi. Herkese ders olur

    Yanıtla (2) (0)
  • Nedir / 02 Nisan 2024 00:57

    Yazar secimin sonuçlarını yine okuyamamiş .klasik sol devrimcilerin in intikam ci söylemleri içinde...chp nin İmamoğlu nün yavaş in ve diğer İzmir vb chp belediye başkanlarının başarısı ile bu sağlanamadığı bilakis halk 8 ay önce hem başkanlığı hemde meclisin çoğunluğunu verdiği iktidarı kendine gelmesi için hatta gelecekteki başkanlık seçiminde kaybetmemesi gerektiğini hatırlatacak uyarıcı rolü

    Yanıtla (15) (44)
  • Abdullah / 02 Nisan 2024 04:55

    Sen de idrak edememişsin. Halkın kötülüğü engelleyebilme adına elinden gelen bu. Mesele sadece seçim kazanıp-kaybetmek değil. Peygamberlerin hayatları hep sıkıntılarla geçti. Zahiren kazanmak her zaman mutlak manada makbul olmayabilir. Bu zamanda Allah'ın sıfatlarını bir faniye layık görenler, kendilerini peygamberle (tevazu) kıyaslayanlar çıktı...Nasıl ki, birileri birilerini yarı insan-yarı peygamber-yarı tanrı... Dilim varmıyor söylemeye....

    Yanıtla (16) (3)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 05:35

    Evet belediye başkanlarının öyle bir başarısı olmadı, vatandaşda başarılıdır diye oy vermedi. Verilen oylar tepkisel ve emanet. Vatandaş genel seçimde c.ittifakına evet dedi ama yerelde sarı ışığı yakıp,iktidarın yanlışlarına büyük tepki gösterdi,bu tepki doğrumuydı, evet gayet doğru ve doğal.

    Yanıtla (10) (1)
  • misafiiir!! / 02 Nisan 2024 10:56

    YORGUNA!Belediye başkanlarının başarısı olmadığına ben katılmıyorum,bence bu işte özellikle Ankara ve İstanbul belediye başkanlarının başarısının payı büyük. Şeffaflık, alçak gönüllülük, adil,herkes için belediyecilik anlayışı kazandı.Halk bu başarının kendi illerinde de gösterilmesini istedi.Kamu kaynaklarını halk için kullanılmasını,tarikata,cemaate,yandaşa giden oluk oluk kaynakların kesilmesini kanakların gerçek sahiplerine gitmesini istedi. Köhnemiş belediyeciliği cezalandırdı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2024 11:34

    İmamoğlu ve Yavaşın, ve diğer bazı başkanların, örneğin- Mersin, Eskişehir gibi, başarlı icraatları da var.

    Yanıtla (3) (0)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 11:38

    misafiiir!! e.... Kısaca ifade edeyim her iki şehrin baş ana sorunu trafik ise( ki öyle)
    İmamoğlu 8.5, Yavaş 1 km. den fazla metro yolu mu yaptıda başarılı oldu. Şeffaf belediyecilik bağlamında akçeli işlere gelince o işlerin nasıl döndüğünü siz ne kadar bilirsiniz ama ben biraz anlarım,yaptıkları algıdan ibaret.

    Yanıtla (1) (2)
  • misafiiir!! / 02 Nisan 2024 14:34

    Yorgun'a ! İstanbul ve Ankara'yı şuan ki içinden çıkılmaz duruma bu belediye başkanları getirmedi bu bir gerçek. Bu betonlaşmanın ihanetin,talanın i kim tarafından yapıldığı yapanca ifade edildi. 5 Yılda bu iki kentte işler daha kötüye gitmedi bu da bir gerçek, hiç bir şey yapılmadı demek (1 km 8 km vs ) insafsızlık ve tarafkarlık olsa gerek. Objektif olmalısın.

    Yanıtla (2) (0)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 17:38

    Sn. misafiiir!!.... Objektiflik açısından, beni bilenler bilir, ak partinin yanlışlarını burada belirten bir kaç kişiden biriyim.Benim iktidarı eleştirdiğim kadarın 1/10 ni buradaki iktidar muhalifleri, muhalefeti eleştirmedi, eleştirmiyor. Muhalefet başarılı olduğu için bu oyu almadı, vatandaş şu veya bu, yada başkaca sebeblerle iktidara kızdı, kırıldı,sarı kartı gösterdi, olay bu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Misafiiir! / 02 Nisan 2024 19:49

    Sn Yorgun! Gönül isterdi ki adaleti,liyakati sağlamış,yolsuzlukların önüne geçmiş,üstten bakmayan kendinden olmayanı yaftalamayan, yanlış ve bireysel kararları ile ülke ekonomisini batırmamış,ülke kaynaklarını hoyratça savurmamış ak parti ile karşı karşıya kalsaydık ve bu sarı kart gösterilmemış olaydı!Kırmızı da yolda olmayaydı!

    Yanıtla (0) (0)
  • De Rini Roni / 02 Nisan 2024 08:39

    Bir de yazabilse neler anlatacak kim bilir :))

    Yanıtla (1) (0)
  • Görüş / 02 Nisan 2024 08:29

    Ya benîm sevdîklerîm,
    Sîmdî nerde, nerdeler?
    Onu bomboş perdenîn;
    îçerde, îçerdeler!
    Perdeler, hep perdeler…

    Yanıtla (0) (0)
  • okur 41 / 02 Nisan 2024 08:16

    CHP li belediye başkanlarının çok dikkatli, çalışkan ve tüm toplum yelpazesini kapsayıcı olması bir sonraki seçimde iktidarı getirebilir. Cumhurbaşkanı adayı konusunda Özgür Özel'in daha önce söylediği sözlerin arkasında durması ve başat iki belediye başkanının hangisinin aday olacağı konusu son ana bırakılmaması gerekir. CHP başta ekonomi, adalet, dış politika olmak üzere eğitim, yoksulluk, liyakat, adam kayırma, tarım konularında yeni projeler üretmesi gerekir. İşi iki kat daha zorlaşmıştır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Felix Shancez / 02 Nisan 2024 08:14

    Seçimin asıl süprizi Erdoğan'ın hala %30 üzerinde oy alabilmesidir.

    Yanıtla (3) (0)
  • k.okur / 02 Nisan 2024 08:03

    seçmen kendisine uzatılan eli her zaman tutar. bir zaman akparti elini uzatmıştı. ancak o eller (yalanla, iftirayla, ihanetle, rüşvetle, malı götürmeyle) artık çok kirlendi. seçmen yeni bir partinin (istanbul-ankara gibi illerle tescillenen) uzatılan temiz eli tutmayı istedi. bu eli kirletmedikleri müddetçe seçmen bu eli tutmaya devam eder. ak parti devrini tamamladı. RTE devrini tamamladı. bunu kendisinin kabul etmesi kaldı yalnızca.

    Yanıtla (2) (0)
  • Taha Güven / 02 Nisan 2024 08:00

    Ak Partide anlamadığımı bir durum var, seçimler kazanılınca Sayın Erdoğan kazanmış oluyor, seçimler kaybedilince teşkilat kaybetmiş oluyor bu nasıl seçim okumasıdır, kazanan Sayın Erdoğan ise kaybeden de Sayın Erdoğan'dır.

    Yanıtla (6) (1)
  • Görüş / 02 Nisan 2024 07:55

    : her uyanık bir aligin sırtından geçinir " diyen bir söz var. Mesele neden alık olunur gözleri bu kadar açmışken.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 02 Nisan 2024 07:46

    Ak parti lokomotifi ardına sıralanan vagonların sayısı o kadar çok artmış ki çekmekte zorlanıyor. 2028 nolu tepeye bu yükle çıkması mucize olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Etem / 02 Nisan 2024 01:18

    Algıyla, yalanla, iftira çamur atmayla, montajla, ötekileştirmeyle epey idare ettiler. Ama halk bunların artık karın doğurmadığını gördü. AKP seçmeni koşup belki CHP’ye oy vermedi ama sandığa gitmeyip AKP’nin politikasını da benimsemediğini gösterdi.

    Yanıtla (49) (3)
  • ADSIZ / 02 Nisan 2024 07:07

    Seçmen kimsenin tapulu malı değildir Akp cezalanmıştır Camız kaymağı kestane balı yimeyen halk tarafınfan

    Yanıtla (20) (1)
  • Bir Misafir Okur / 02 Nisan 2024 06:32

    Sayın yazar, bu milleti siyaset yordu. Önce EYT diye 43 yaşında insanlar emekli edildi. Bu şuna benzer oruç tutan tutmayan 500 kişi İftar yemeğine davet etmişsiniz. 50 kişilikte yemek hazırlayıp berbat sunum yapıp davetlilerin MEMNUN Olmasını beklemek hangi akıl bunu onaylar?Sokaktan geçen simitçiyi insanların yüceltmesi kaçınılmaz olmuştur. Vesselam...

    Yanıtla (3) (0)
  • MstY. / 02 Nisan 2024 06:25

    Kaybedecek bir şeyi kalmayan iki parti: MHP ve İYİ PARTİ

    Yanıtla (7) (1)
  • melek / 02 Nisan 2024 02:37

    Huylu huyundan vazgeçmez....Başlar yine kayyum atamaları...

    Yanıtla (14) (4)
  • Matrakçı... / 02 Nisan 2024 05:20

    Kayyum istenmiyorsa,,,Gizli,kapaklı işler yapmayacaklar,,Milletin gelecegine pusu kurmayip,, Türk Milletine kanunlar cercevesinde hizmet edilmeli bu kadar basit...Yoksa Kayyum herzaman olabilir ve kimse bundan münezzeh değildir. Vesselam.

    Yanıtla (8) (6)
  • okur / 02 Nisan 2024 13:46

    'Milletin gelecegine pusu kurmayip,, '... YRP yükselişe geçti diye....HADEP'e yöneltilen "Milletin gelecegine pusu kurma" söylemini ... Hemencecik yeni rakibinize mi yöneltmeye başlayacaksınız ne? Vatan, millet, din, iman vb. edebiyatını yapan nice "Milletin gelecegine pusu kuran" insanları bu ülke gördü... Bu söylemler ile yasal olmayan işlerini nasıl perdelediklerini, nasıl kendilerini suret-i haktan gösterdiklerini bu millet gördü....

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadi / 02 Nisan 2024 05:26

    Gerekirse tabiki mümkün.

    Yanıtla (4) (2)
  • recep es / 02 Nisan 2024 05:24

    kaybeden istifa etmiyor muydu? Hala neyi bekliyor Erdoğan

    Yanıtla (7) (4)
  • Korfez / 02 Nisan 2024 00:17

    CHP daha çok kucaklayıcı olsun.su anki halinden daha merkez.su ülkeye düzgün bir yönetim nasıl olurmuş göstersin.sonra da hep aynı şeyi yapan sağ siyaseti marjinallestirelim kurtulalım.umarim olur.turkiyenin son şansını iyi kullanmazlar da yazık olacak.

    Yanıtla (26) (3)
  • Mahtu / 02 Nisan 2024 05:17

    Chp belediyelerinin yıllarca görev yaptığı şehirlerde ikamet ediyorum. Hizmetleri ile köy muhtarlarını aratan bu zihniyeti birazda tüm ülkenin yaşaması lazım. Özellikle istanbul da 2.imamoğlu dönemini çok merak ediyorum.

    Yanıtla (5) (14)
  • Turan / 02 Nisan 2024 05:06

    Birçok ilde Ak Parti'nin kaybetmesinin nedeni emeklilerin yoksullasmasi ve iktidarda köşeyi ele geçirenlerin aç gözlülugudur.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2024 04:57

    İyi Parti ve Akşener bye bye. Bahçeli de artık bye bye. Zira yaşı bırak memleketi yönetmeyi partiyi yönetmeye bile elverişli değil. Onun yaşındaki bir kişi noterde işlem yapmak istediğinde bir sürü sağlık raporu isterler. :)

    Yanıtla (7) (0)
  • Hamza / 02 Nisan 2024 04:53

    CHP’nin başvurusunda Kılıçdaroğlu’nun geliştirdiği helalleşme çizgisinin büyük payının olduğunu düşünüyorum. Unutulmamalı ki İmamoğlu da bu çizginin ürünü olan isim. Ve bunun mimari da Kılıçdaroğlu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Abdullah / 02 Nisan 2024 04:49

    "CHP’ye gidebilen el"
    Bu eller bir kötülüğü frenleyebilme adına gitti. Çünkü mevcut sistemde yapılabilecek yegane şey bu... Umarım CHP'liler bunun farkındadır. Ona göre hareket ederler. Ve tabii asıl muhataplar...Ellerini başlarına koyup yıllarca şikayet ettiğimiz "şey" e mi dönüşüyoruz diye düşünmeliler. Gerçi burada değiştik dense daha uygun olur...

    Yanıtla (2) (0)
  • Vatan / 02 Nisan 2024 02:55

    MHP baştan beri kaybettiriyor...

    Yanıtla (14) (2)
  • Murat / 02 Nisan 2024 02:54

    Türkiye ilk defa doğudan batıya sağdan sola, laikten dindara çalkalandı karıştı. Bundan güzel bir tablo olur mu? Chp sen çok dikkat et. Son ve şahane bir şans.

    Yanıtla (33) (1)
  • Mustafa Gürbıyık / 02 Nisan 2024 01:44

    Tebrik ederim Ahmet Bey..İsabetli tespitler..Keşke diyorum,İmamoğlu ile Erdoğan eşit şartlarda güreşseydi de,görseydik gümbürtüyü.!Bu filmin arkası gelecek gibi..Seyircilerin bekleyecek sabrı kalmamış anlaşılan..Selamlarımla

    Yanıtla (23) (2)
  • SG / 02 Nisan 2024 01:25

    Zor oyunu bozar. Ya zoru görünce nasılsa sopasını indirildi.

    Yanıtla (12) (2)
  • Ratio / 02 Nisan 2024 00:53

    Yrp bünyesine kattığı eski akpli siyasetçilerle ve seçmenlerle nasıl bir yol izleyecek? Geçen seçimde helal serifikası aldı. Bu seçimde son ana kadar pazarlık sürecinde kaldı. Bu sayede Erdoğan, medyası ile deva gelecek ve saadete yaptığı itibarsızlaştırma işini yrpye yapacak yeterli zamanı bulamadı. Yrp milli görüş nostaljisi ve bazı marjinal fikirlerin sözcülüğünü yapmaktan öte bir siyaset vizyonu ortaya koyamazsa şimdiki oylarını bir daha alamaz.

    Yanıtla (8) (1)
  • Musto / 02 Nisan 2024 00:37

    Ülkeyi Boğazı hasta adamı yapan adam çıkmış..CHP belediyelerini Fetret döneminden kurtaracağız diyor..Halk bu hamaseti yemedi..Kelin merhemi Olsa önce başına sürer. Lüks konvoylarla binlerce korumalarla Propaganda yapacaksın halka tepeden bakacaksın. Sosyal yardımlarla halka nefes aldıran muhalif belediyelere iftiralar atacaksın.. Sonra da takımını toplayıp Ankara'ya hicret edeceksin.Balkona çıkacaksın daha dört, dört buçuk yılım var diyeceksin.. Bahçeli de tasdik edecek. Zor Dostum Zor...

    Yanıtla (27) (4)
  • Merdo** / 02 Nisan 2024 00:19

    *1)Turgutt abinin tüm ankaraya komşu olması
    2) 8 kilometre 8 adım.!*

    Yanıtla (17) (1)
  • yorgun / 02 Nisan 2024 00:14

    Chp nin başarısının altındaki gerçek, hükümetin ve parti olarak ak partinin yorgunluğu, hatalarıdır,özellikle istanbul ve ankara da chp li başkanların başarılı olması değil.Ak parti fabrika ayarlarına dönmek istese dahi 2002 umudunu kısa vadede oluşturması zor görünüyor, kendi düşen ağlamaz.

    Yanıtla (13) (1)